In 2016 wil ik dat…

Naar aanleiding van het in 2016 wil ik dat-topic op het algemene forum is het tijd dat het Tribalwars.nl community-management zijn boekje opendoet over de plannen (voor de community) in 2016

Jaarlijk staan we stil met wat willen we eigenlijk bereiken, 2016 beloofd een spannend en belangrijk jaar te worden voor TribalWars.Nl, we worden namelijk officieel Tiener!

Er zal dus een belangrijke opdracht voor het team zijn om hier ook een feestelijke gebeurtenis van te maken. Één van de kernpijlers van 2016 is Tribal Wars voorzien van evenementen. Denk dan terug aan de events die we in 2015 gehouden hebben:

  1. Happy Hunting
  2. Valentijnsevent
  3. Halloween
  4. En dergelijke meer 😉

Hiernaast zijn er ontzettend veel ‘lokale’ initiatieven van spelers binnen de community die we niet mogen vergeten, we vinden dat we deze een zo groot mogelijk platform moeten kunnen bieden. We denken dan aan alle leuke wedstrijden op het spellenforum of dit initiatief voor W47

Uiteindelijk willen we blijven focussen op het feit dat onze community opgebouwd wordt voor en door de community, we zullen in 2016 dus samen met de community op actieve wijze onze spelregels herbekijken en updaten om toekomstige puberdrama’s aan te kunnen.

We vieren dit jaar tevens 2 mijlpalen voor de Tribal Wars community:

  • Wereld 50
  • 10 jaar TribalWars.nl

Omdat één van de grootste wensen van het forumtopic een non-pa wereld zou zijn hebben we hierover ook gesproken met InnoGames en is de kans groot dat we voor wereld 50 een non-pa wereld zullen kunnen starten. We verwachten deze spelwereld echter pas in het tweede helft van 2016.

Goed, de community draait niet op 1 wereld en we willen nog meer dingen doen in 2016.

Uiteindelijk draait dus alles omtrent communicatie, toch even omvat in enkele kleinere pijlers

  • Pijler 1: Communicatie met de community verbeteren op alle mogelijke platformen.
    • Wekelijkse IGM vernieuwen naar een visueel aantrekkelijke brief waarin we alle relevante informatie geven.Blogs, belangrijke forumtopics, initiatieven vanuit de community (wereldgebonden)
    • Facebook communicatie behouden en aanvullen met laatste nieuwtjes vanuit de community.
      Initiatieven vanuit de community of bijvoorbeeld oorlog uitgebroken in wereld X, accountveiligheid regelmatig laten terugkomen.
    • Herbekijken spelregels met de community
    • Actief begeleiden van nieuwe spelers in het spel.
    • Projecten §Twscripts 2.0, ask the mods, IGM systeem,…
  • Pijler 2: Evenementen
    • Optimaal gebruik maken van alle platformen (Forum, Facebook, Blog, Eventpagina) om op regelmatige basis events ‘actief’ te hebben.
    • Alsook het begeleiden van spelers in het opzetten van wereldgebonden evenementen.
    • Optimaal gebruik maken van speciale werelden (speed/Classic) om ook eens ‘out-of-the-box’ te denken en te proberen.

Natuurlijk om dit te realiseren moeten we ook vanuit onze team inspanningen leveren. Deze staat namelijk ter beschikking van de community en de service moet zo optimaal mogelijk zijn. Zo willen we in 2016 de Average solve time naar beneden halen. De Average first response time ligt momenteel rond de 2 uur en is dus ontzettend goed (ook in vergelijking met andere communities & spellen)

Tevens willen we een ‘goede’ service leveren aan onze spelers, daarom willen de in 2016 samen met de community de spelregels herbekijken, hier aaneengesloten de manier van communicatie hierover. Zo lijkt het ons in een aantal situaties opportuun om iets transparanter te communiceren als we spelers bannen en in dezelfde lijn de stamleiding van de speler in te lichten met de reden.

Eveneens willen we een vragensessie organiseren tussen spelers van de community met het modteam & leden van het InnoGames ontwikkelingsteam.

Genoeg voornemens voor 2016 dus 😉